مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 فروردین 1400 ساعت 14:252021-04-01سياسي

پنج شنبه های شهدایی| گام های استوار در جهاد، از کازرون تا کردستان


پنجشنبه های شهدایی امروز، میزبان شهیدی از کازرون هستیم که آغاز و پایان زندگی دنیوی اش در فروردین ماه رقم خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهید اسفندیار قربانی، بیست و هشتم فروردین ماه 1338ش در روستای رستم آباد بخش خشت کازرون چشم به جهان هستی گشود.

 در سن 6 ماهگی پدرش را از دست داد و عمویش سرپرستی او را به عهده گرفت، شهید قربانی از دوران کودکی مهربان، باتقوا و خداترس بود.

از همان دوران کودکی به دنبال خانواده اش به خشت آمد و پس از 9 روز از مادر، همسر و دوستانش خداحافظی کرد و به محل خدمت خود بازگشت.

مأموریت امنیت جاده به عهده شهید بزرگوار گذاشته شده بود، سرانجام اسفندیار قربانی در تاریخ چهاردهم فروردین ماه سال 1363 هجری شمسی به وسیله مزدوران از ناحیه سر و صورت مورد اصابت تیر قرار گرفت و در سن بیست و پنج سالگی، آسمانی شد  و به جمع شهیدان کربلا پیوست.

در وصیت نامه این روستازاده شهید می خوانیم: بسم الله الرحمن الرحیم با درود به رهبر کبیر انقلاب، پیر جماران، حسین زمان، بت شکن دوران، امام خمینی.

اینجانب اسفندیار قربانی فرزند محمد، ساکن روستای خشت از روی رضا و رغبت و بدون کوچکترین ناراحتی به محل خدمت خود کردستان عازم می گردم و چون منطقه کردستان منطقه ای خطرناک می باشد، لازم می دانم که وصیت خود را به شما همسرم بنمایم تا در آیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج شنبه های شهدایی| گام های استوار در جهاد، از کازرون تا کردستان

پنج شنبه های شهدایی| گام های استوار در جهاد، از کازرون تا کردستان